Opresnik Management Consulting

Excellent review of our book “Marketing: Principles and Practice. A management-oriented approach” by Dr. Hagai Gringarten in the Journal of Multidisciplinary Research

My co-author and friend Professor Doctor Svend Hollensen and I are very pleased that our practice-oriented international bestseller “Marketing: Principles and Practice. A Management-Oriented Approach”, 4th edition, 2020 has achieved an excellent review by Dr. Hagai Grngarten in the Journal of Multidisciplinary Research Complete Review: Journal of Multidisciplinary Research, Vol. 13, No. 1, Spring 2021, […]

The Internet-of-Things (IoT) and its Use for Marketers

First Extract from the award-winning bestselling book “Marketing: Principles and Practice. A management-oriented approach”, 4th edition, Lübeck 2021 The Internet-of-Things (IoT) is a network of interconnected devices, systems and services within the existing Internet infrastructure. The core of the IoT is that it allows for ‘all things connected’ in the communication between devices and objects, creating […]

Das Internet of Things und seine Bedeutung für das Marketing

Auszug aus der 4. Auflage des Bestsellers “Marketing: Grundlagen und Praxis. Ein managementorientierter Ansatz”, Lübeck, 2021 Das Internet der Dinge (IdD; Englisch: Internet-of-Things (IoT)) ist ein Netzwerk von miteinander verbundenen Geräten, Systemen und Diensten innerhalb der bestehenden Internet-Infrastruktur. Der Kern des IoT besteht darin, dass es „alle Dinge, die miteinander verbunden sind“, in der Kommunikation […]

4th Edition of ‘Social Media Marketing. A Practitioner Approach’ published

HEUREKA! The fourth global edition of our world bestseller “Social Media Marketing. A Practitioner Approach” is available globally via Amazon as of today as paperback and ebook. This completely updated and extended fourth edition of this guide, chosen by Bookauthority as one of the best marketing/advertising books in the world, leads readers through the maze […]

Next Event: World Marketing Summit Myanmar 2019 Keynote

I am honoured and excited to talk about #disruption #digitaltransformation and #marketing as well as #socialmediamarketing at the World Marketing Summit Myanmar organized by my friend Philip Kotler amd his team at Kotler Impact, Inc. and I look forward to meeting you there. Best wishes, Marc

Presentation Tips

I give many keynotes everywhere around the world including places such as Istanbul, Moskau, Mailand, Kuala Lumpur, Tokyo, Paris, Dubai and lots of other places. Sometimes the audience is as huge as it was in Istanbul which was 8.000 + people. I am often asked by people how to prepare and give an impressive key […]

Geheimnisse erfolgreichen Online-Marketings mit YouTube – Social Media Erfolgsstrategien für Unternehmen und Unternehmer

An dieser Stelle möchte ich gerne vor Veröffentlichung des von #OguzYilmaz von #YTitty und mir verfassten Buches “Geheimnisse erfolgreichen Online-Marketing mit YouTube – Social Media Erfolgsstrategien für Unternehmen und Unternehmer“, welches im Herbst 2016 bei #SpringerGabler erscheint, einige Aspekte aus dem Buch herausgreifen und mittels Blog kommunizieren und gerne auch mit Ihnen diskutieren. Worum geht […]

MOOC – „Grundlagen des Marketing“

die Fachhochschule Lübeck wird ab dem Herbst neue Wege beschreiten und von und mit mir einen Massive Open Online Course (MOOC) zum Thema „Grundlagen des Marketing“ anbieten.